Sancta Maria en een heel leuk spelletje in de stad - Reisverslag uit Leuven, België van Sanne Satijn - WaarBenJij.nu Sancta Maria en een heel leuk spelletje in de stad - Reisverslag uit Leuven, België van Sanne Satijn - WaarBenJij.nu

Sancta Maria en een heel leuk spelletje in de stad

Door: Juf Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

20 Mei 2015 | België, Leuven

Hoi allemaal, hier een berichtje over het bezoek aan Instituut Sancta Maria in Aarschot, kleuterschool en lagere school.
Toen we bij deze school aankwamen viel ons op dat er veel gelovige objecten aanwezig waren. Zo troffen we in de hal een spiegel aan met een vers uit de Bijbel, we zagen veel Maria beeldjes en de naam zegt het natuurlijk ook al. We werden onthaald door een leuke mevrouw die het erg druk had.

Ze heeft ons een rondleiding gegeven door de school en hebben een paar lessen deels geobserveerd. We merkten dat er veelal dezelfde methodes gebruikt werden als bij ons. Een voorbeeld daarvan is Veilig leren lezen. Ook zagen we dat ze met een andere manier rekenden die ik nog niet kende. Ze werkten met hokjes van 10, zoals wij de verliefde harten gebruiken. Alles vullen ze aan tot 10 en dan tellen ze pas verder. De leerlingen vonden dit bijna allemaal wel makkelijk en konden er goed mee overweg. De kinderen die dit niet konden hadden blokjes waar ze mee mochten rekenen.

Wat heel erg leuk was om te zien op deze school is dat er een schoolkoor was. Hier zaten allemaal leerlingen van verschillende leerjaren in. Ze deden zingen, speelden dwarsfluit en speelden op het klokkenspel. Ze hadden een klein miniconcertje voor ons gepland. Zoiets hadden wij op onze eigen stagescholen nog niet meegemaakt!

In de middag zijn we met zijn allen gaan lunchen in Leuven. Erna stond een stadsspel op ons te wachten. We waren een beetje zenuwachtig want het was erg hard aan het regenen. Gelukkig hield het na de lunch op en konden we beginnen aan ons spel dat de studenten voor ons verzonnen hadden. Ze hadden een cadeautje in een tasje, maar dit tasje was afgesloten met een slot. We moesten op verschillende plekken in de stad de cijfers vinden van het slot. Als we deze gevonden hadden konden we de code kraken en het cadeautje in handen nemen. We hadden een plattegrond met bepaalde punten. Hier moesten we naartoe lopen en kregen een opdracht. Zo hadden we alle cijfers bij elkaar gespeeld. Toen we het cadeautje open maakten waren we erg blij want het was een doos vol met Belgische chocolaatjes waar we de hele middag met zijn allen van gesnoept hebben!

Morgen gaan we naar Vrije School de Blauwput in Kessel-lo en daarna gaan we naar Brussel om daar weer een rondleiding te krijgen!

Tot snel!

Sanne

Dit profiel is om jullie op de hoogte te houden van mijn reizen die ik maak, onder andere voor mijn studie! Vind je het leuk om deze berichten te lezen? Abonneer je dan op mijn pagina, zodat je mailtjes ontvangt wanneer er een nieuwe blog online staat. Veel leesplezier!!

Actief sinds 26 Jan. 2012